torsdag 5. desember 2013

Åpen gård

Hei i "natten"!

Det er på slike kvelder jeg gjerne vil slenge ut ett innlegg om hvordan dagen har vært.. Vi har nemlig vært på åpen gård på Øya videregående skole i dag,jeg og Noah Nicolai med flere.
Deltok for første gang på dette i fjor og jeg må si at er det noe som gir meg julestemning så er det akkurat dette.
Det har LAVET ned med snø det siste døgnet,det i seg selv er jo fint,men i tillegg så kommer man på gården hvor det er masse fakkelbokser tent og masse dyr,hest og vogn, og traktor med henger hvor de hadde hengt opp masse julelys,ja vi deltok til og med på risbollelaging,pynting av pepperkakehjerter og laging av julekuler.Det er så fint at han får se masse dyr,ja ikke minst de nyfødte kalvene som bare var få timer gammel. Det var altså to stk illeluktende fjøsnisser som kom hjem i kveld,men glade og fornøyde var vi!

Hadde gleda meg utrolig mye til alenetid med storebror og han var i ekstase da han ble henta i barnehagen.Dette er nok også noe jeg vil fortsette med så lenge det klaffer med jobb ol,en førjulsaktivitet som barna setter prispå og helt sikkert husker når de blir eldre.

Nå er alt gjort klart for morgendagen,da er det bakedag som står på dagsplanen. Pepperkakehus,pepperkaker,colakaker,kakemenn,karameller og risboller skal ordnes,Oslo Gospel choir ligger klar og min søsterkommer for å tilbringe dagen med oss. Nevnte jeg ribba som står godt krydret og godgjør seg på verandaen?ja,og kongerøkelsen som skal lukte i hele huset,i morgen ER det JUL!         

             janne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar