søndag 17. februar 2013

forberedt?

Dagen har gått med til å få en viss oversikt hva man har og ikke til den lille jenta kommer.
Jeg har sortert klær til den store gullmedaljen,for ikke å snakke om små små sokker som ikke er merket med størrelse(!!).
Jeg har kjøpt noe selv,men har også kjøpt av min gode nabo og beste venninne alle klærne etter hennes datter,og det er MYE klær. En stapp full svartsekk med bare klær i 50-56 sier sitt, en sekk rommer masse små rosa plagg.

Men hvor forberedt kan man egentlig bli?
Med nummer en så følte man seg ganske forberedt i utstyr,men den følelsesmessige forandringen og hverdagens endringer var voldsom.
Blir det like voldsomt med nummer to? folk sier jo det er en ganske stor forandring å gå fra ett til to barn..
Selv føler jeg at jeg begynner å ha sånn ca kontroll på alt av utstyr,det er i boks,eneste bleier og apotekvarer som mangler, men det er jo så leeenge til enda :p


Noen som har noen erfaringer å dele med forberedelser til nummer to?
Hva endrer seg,hva er det vanskeligste?


Janne :)

2 kommentarer:

  1. SÅ flink du er!
    Jeg hadde bare det etter Tuva da lillesøster skulle komme, og det var mamma som måtte vaske det da det nærmet seg termin for jeg bare utsatte hele tiden - hadde igrunn ikke så mye klart før en mnd før termin.

    Overgangen fra 0-1 er større enn 1-2 synes jeg. Det gikk såpass gravis og det var sommer og mye kos. Dessuten sov lillesøster mye i starten og man får tid til de som er større også. Vi delte oss mye, at når jeg måtte amme kunne "pappan" i huset passe storesøster så byttet vi etterpå :)

    Dette går nok kjempefin Janne :) Man er selvfølgelig spent, men overgangen blir nok bra. For meg føltes alt veldig naturlig når tiden var inne. Og det første møte med søstrene får meg til å gråte den dag i dag! Så herlig!

    Snart er du tobarnsmamma, snuppa <3

    SvarSlett
  2. åhh,så godt å høre =) du er vel den første som sier at overgangen til to er lettere enn til førstefødte :D t det :p
    Må nesten begynne å få litt kontroll på ting nå ja,for gjett om jeg har utsatt ting. Nå har jeg heldigvis litt kontroll på saker og ting,men NAV-papirene er fortsatt ikke sendt inn :-/

    SvarSlett